Het vijftiende Zenobiacongres | VENETIË EN HET OOSTEN

SAVE THE DATE | Zaterdag 7 november 2020 zal de Singelkerk in Amsterdam in het teken staan van VENETIË EN HET OOSTEN, waarmee Stichting Zenobia de vijftiende editie van haar Zenobiacongres organiseert. De dag wordt geopend en afgesloten met twee plenaire lezingen, respectievelijk door professor Jan van der Borg over oosters toerisme in Venetië en door universitair hoofddocent Maartje van Gelder over protesten en opstanden in het vroegmoderne Venetië. Tussen deze twee lezingen wordt een keuze uit een aantal sessies geboden, waarin sprekers verschillende specifieke onderwerpen binnen het thema VENETIË EN HET OOSTEN zullen belichten. Bij deze sessies spreken experts als Bernard Aikema, Luit Mols en Daphne Penna onder andere over Arabische, Byzantijnse of Osmaanse aspecten binnen de Venetiaanse schilderkunst, architectuur en rechtspraak. Ten slotte zal het thema ook muzikaal weerklinken met een optreden van twee cellisten die stukken van Vivaldi en Mozart ten gehore zullen brengen. Zo zal het vijftiende Zenobiacongres een geweldig evenement zijn voor ieder die meer over de stad en haar veelzijdige (oostelijke) karakter te weten wil komen. Houd onze website en sociale media in de gaten om op de hoogte te blijven.

NB: in verband met de huidige maatregelen teneinde de indamming van de verspreiding van het COVID-19 virus kan het zijn dat er last minute wijzigingen plaatshebben in het programma, de aard van het evenement of de datum. Wij hopen op uw begrip hiervoor.